Wizytówki online

Znaczenie kolorów wizytówek

Kolorystyka wizytówki ma ogromne znaczenie, gdyż stanowi poniekąd odzwierciedlenie naszej osoby czy firmy. Dlatego tez wybierając barwy występujące na naszych biletach wizytowych zastanówmy się dwa razy zanim podejmiemy decyzję.

Poszczególne kolory mają odmienne znaczenie oraz cechują się pewną symboliką.

Najbezpieczniejsze jest zapewne połączenie dwóch klasycznych kolorów, a mianowicie czarnego druku na białym papierze. Takie zestawienie jest akceptowane przez wszystkie grupy społeczne. Dlatego tez każdy może pokusić się o zastosowanie takiej kolorystyki. Czarny kolor druku jest najczęściej jednak stosowany przy kreowaniu wizerunku firmy związanej z modą, stylem życia, muzyką.

Paleta kolorów

Paleta kolorów

Jeżeli zależy nam na bardziej eleganckim wyglądzie naszych wizytówek to powinniśmy użyć zestawienie białego papieru i granatowego druku. Często kolory te wykorzystywane są przez osoby pracujące w branży medycznej czy finansowej. Z kolei zielony druk mówi głównie o usługowości. Najczęściej wykorzystywany jest przez banki, ale także pojawia się w firmach sportowych czy rekreacyjnych. Szary papier głównie wybierają ludzie ze świata artystycznego, natomiast szary druk właściwy będzie dla konserwatywnych odbiorców. Przeważnie dominuje on w branży edukacyjnej, budowlanej i ciężkiego przemysłu. Druk różowy głownie ma zastosowanie przy przedsiębiorstwach kosmetycznych, czy też takich, które zajmują się sprzedażą bielizny, odzieży czy akcesoriów dziecięcych. Natomiast pomarańczowy jest kolorem druku stosowanym przeważnie przy nowych technologiach. Poniekąd zdobył sobie również sympatię młodych ludzi czy nastolatków. Żółty znakomicie sprawdza się w branży turystycznej, spożywczej i rozrywkowej. Natomiast zawody prestiżowe lubią akcenty ciemnoczerwone czy morskie. Purpurowy kojarzy się z produktami ekskluzywnymi, luksusowymi, a biały to kolor dominujący w branży sanitarnej i chemicznej.

Zestawienia kolorów występujące na wizytówkach powinny przede wszystkim uwzględniać główne kolory firmy, a jeżeli mają to być wizytówki prywatne to powinny opierać się na symbolice barw.